iDnes.cz – 6. 4. 2018

Chci svoje peníze. Co dělat, když vám zaměstnavatel dluží výplatu?
Každý zaměstnanec má za odvedení práce pro svého zaměstnavatele nárok na mzdu či plat v předem sjednané výši. Někdy se však výplata může zpozdit a stává se i to, že nedorazí vůbec. Co v takové situaci dělat a jak se bránit?
Zaměstnavatel je ze zákona povinen uhradit zaměstnanci mzdu stanovenou v pracovní smlouvě, mzdovém výměru nebo dohodě o provedení práce či pracovní činnosti nejpozději do konce měsíce následujícího po odvedení sjednané práce. Konkrétní výplatní termín je zpravidla smluvně zakotven a zaměstnavatel by ho měl dodržovat.
„Pokud je výplatní termín stanoven například na 15. den v měsíci a zaměstnavatel se o několik dní zpozdí, nevyplývají z toho pro zaměstnance ještě žádné zvláštní nároky. O takzvané dlužné mzdě mluvíme až v případě, kdy zaměstnavatel nezaplatí zaměstnanci do konce měsíce následujícího po vykonání práce, tedy například lednovou výplatu do konce února,“ upřesňuje Pavel Staněk, advokát z České asociace věřitelů.
Celý článek naleznete ZDE.
ČvP
ČvP